Mount&Blade Wiki
Advertisement
Mount&Blade Wiki

Nordyccy rekruci to oddziały pierwszego poziomu Królestwa Nordów. To najlepiej uzbrojone jednostki rekrutacyjne w grze, które zamiast pałek, kamieni i sprzętu rolniczego mają prawdziwą broń.

Rekrutów tych pozyskujemy z wiosek należących do Królestwa Nordów po 10 denarów za rekruta. Liczba oferowanych rekrutów, choć w pewnym stopniu losowa, zależy od twoich relacji z wioską. Noszą oni topory jednoręczne lub dwuręczne, a czasem słabe tarcze. Chociaż Nordyccy Rekruci są dość słabi, w końcu mogą zostać ulepszeni, aby stać się jedną z najlepszych jednostek piechoty w grze - Nordyckimi Huskarlami.

Taktyka

Ponieważ Nordyccy Rekruci zaczynają słabi sprawienie, by zdobywali doświadczenie dzięki umiejętnościom szkolenia i walce z Łupieżcami lub słabszymi bandytami, okazało się skuteczne i jest zalecane. Korsarze będą się przez nich przebijać, więc nie trenuj swoich rekrutów na tych silniejszych bandytach, nawet jeśli w niektórych przypadkach te dwie jednostki są do siebie zbliżone. Nordyccy Rekruci nie mają broni dystansowej. Ulepszają się od razu do łucznika (Nordycki Myśliwy) lub lepszej piechoty (Nordycki Piechur) bez innych opcji ulepszeń, podobnie jak w przypadku żołnierzy Królestwa Rhodoków.

Wioski Nordyckie są stosunkowo nieliczne. Oznacza to, że gracz, który woli Wikingów, będzie musiał planować z dużym wyprzedzeniem przed bitwami, stale rekrutować i szkolić swoich ludzi, jednocześnie budując wsparcie w wioskach, aby zachęcić każdego cennego ochotnika do przyłączenia się do ciebie. Jednocześnie nie możesz ruszyć do bitwy, ponieważ twoi ludzie są trudniejsi do zebrania i wyszkolenia, a będziesz potrzebować każdego z nich przy życiu.

Kiedy już zgromadzisz sporą siłę Nordyckich Rekrutów, możesz albo rozkazać im stanąć na swoim miejscu i ryzykować, że zostaną zabici przez wojska wroga wyższego poziomu, albo wysłać ich masowo szarżując na wroga. Pierwsza z nich to bardziej ryzykowna taktyka, ponieważ istnieje duża szansa, że ​​większość lub wszyscy Rekruci zostaną zabici, jeśli nie będą wspierani przez przyjaznych łuczników lub piechotę wyższego poziomu. Ta ostatnia jest tylko trochę mniej ryzykowna, ponieważ nadal istnieje takie samo ryzyko uboju większości twoich rekrutów. Jeśli zmiękczysz wroga ogniem łuczniczym i zmieszasz piechotę wyższego poziomu z szarżą, możesz zmniejszyć ryzyko zniszczenia twoich rekrutów przez znaczną siłę.